11 Ekim 2014 Cumartesi

Ekşimikli ıspanak böreği


Malzemeler:

2 adet yufka;
1 demet ıspanak;
1 büyük kase ekşimik ve ya beyaz peynir;
2 adet yumurta;
Yarım su bardağı tereyağı;
Yarım su bardağı süt;


Hazırlanışı:

*Ben ekşimiği kendim hazırladım. Bunun için ekşimiş yoğurtlarımı tencereye boşaltım, biraz tuz koyarak kaynattım. Ekşimik yumuşacık olması için çok fazla kaynatmadım. Sonra sık süzgeç ile süzdüm.

*Doğranmış ıspanakları biraz yumuşayana kadar ocakta çevirin.

*1 adet yumurta ve yarım bardak sütü çırpın.



*Diğer yumurtayı ekşimik ile karıştırın.

*Yufkaları teker teker yayın üzerine eritilmiş tereyağı ve yumurtalı sütlü karışımından sürün. Üzerine ıspanak ve ekşimik döşeyin.

*Yufkadan karşılıklı iki rulo yapın, ikiye keserek tepsiye yerleştirin.


*Böreğin üzerine de tereyağı ve yumurtalı sütlü karışımından sürün.

*Önceden ısıtılmış fırında pişirin.


Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder