6 Mart 2017 Pazartesi

Boza



Malzemeler:

2 su bardağı pilavlık bulgur;
Yarım su bardağı pirinç;
1,5-2 su bardağı şeker;
5-6 dilim elma kurusu;
3-4 litre su.

Hazırlanışı:
*2 su bardağı bulgur , yarım su bardağı pirinç ve elma kurusunu  pişirin. Gerekirse su ilave edin.
*İyice yumuşamış bulgurlu lapayı  blender ile karıştırın ve tel süzgeçten geçirin.
*Şekeri ekleyip bozayı bir miktar daha kaynatın.
*Çok koyu ise su katabilirsiniz, tadını şeker ilave ederek dengeleyebilirsiniz.
*Biraz soğuduktan sonra bozayı cam kaba aktarın.
*Boza fermente oluncaya kadar  oda sıcaklığında  bekletin(1-2 gün) .
Ben tarifimde maya kullanmadım. İlk denememde genel boza tarifini uyguladım, her şey çok güzel gidiyordu ta ki mayayı ekleyene kadar. Ya uyguladığım tarifte maya fazlaydı, ya da ben bir şeyleri karışırtırdım ve güzelim boza heba oldu. Maya, yaptığım bozanın tadını feci şekilde bozmuştu. Tekrar boza yaptım ve kendiliğinden  mayalanması için beklettim. Mis gibi oldu.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder