20 Ocak 2017 Cuma

Haşhaşlı tuzlu kurabiye



Malzemeler:

1 adet yumurta;
1 su bardağı tereyağı;
2,5 su bardağı un;
1,5 su bardağı rendelenmiş peynir (en az 3-4 çeşit). Ben beyaz peynir, taze kaşar, eski kaşar, isli kaşar ve çedar kullandım.
1 çorba kaşığı yoğurt,
1 çorba kaşığı limon suyu,
Yarım paket kabartma tozu;
Bir tutam şeker;
Bir tutam tuz;
Haşhaş.





Hazırlanışı:
*Yumuşamış tereyağı ve unu karıştırın.
*Haşhaş hariç kalan malzemeleri ekleyin ve yoğurmaya devam edin.
*Hazırladığınız yumuşak ve homojen hamuru iki parçaya ayırın.
*Streç  kağıdın üzerine bolca haşhaş tohumları serpiştirin.




* 2-3 cm kalınlığında salam şeklinde uzattığınız  hamuru  haşhaş tohumu ile kaplayıp sıkıca streç ile sarın.
*Sertleşinceye  kadar buzlukta  bekletin.
*Sonra yarım santim kalınlıkta yuvarlaklar kesip 10-11 dakika önceden ısıtılmış fırında pişirin.



Ben hamurun yarısını haşhaşlı yaptım. Diğer yarısını yuvarlaklar kesip, birazına zeytin ezmesi sürdüm, birazına  minik salam ruloları kürdan ile tutturdum. Üzerlerine kimyon tohumları ve kekik serpiştirdim.



Afiyet olsun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder